iirmaas

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Mycket att skriva om...

Av Irma Pettersson - 28 oktober 2012 07:37

Tja tja bloggen! Nu har jag mycket att skriva om och det första är att jag är just nu som en zombie! Glömde att ställa bak klockan så jag vaknade klockan 7 åh vad drygt , jag tänkte vel varför jag var så seg för det brukar jag inte vara vid åtta tiden sen kom jag på juste det är ju vintertid nu. Men sen när jag skulle logga in på bloggen blev säkerhets koden myau haha som en katt men Idag ska jag iväg och jobba och rida!! Det ska bli jätte kul! Men det skriver jag mer om sen , nu ska jag skriva om spökövernattningen... Okej först när vi kom dit så valde vi sängar och sånt och packa upp och betalade inträde och pizzapengar sen så berättade en tjej typ historien om Britta ( stallspöket ) Och så berättade vi spökhistorier. Sen åt vi pizza efter pizzan så gick vi in tikll ridhuset och lekte några lekar. Och så deolade vi in oss i grupper dom skulle vi ha på terängen sen också i min grupp va Jag , Nathalie , Sandra , Linnéa H , Linnéa K  och Ellen.

Var nöjd med gruppen faktist fast igentligen hade jag en annnan grupp men vi höll på atrt byta och fixa hela tiden med grtupperna . Sen gick vi ut på terängen klockan 12:20 typ och då var det tyyp en " tipspromenad " Då var det ju kolsvart ute och vi fack bara använda miobillyse på lapparna inget annat! Första lappen satt på en stor kontainer vi gick dit och tänkte läsa lappen helt plötsligt börjar det banka inifrån kontainern och vi vart skit rädda sen fortsatt vi och nästa var vid jordkällaren då på vag dit såg vi ett lyse sen när vi kom närmre såg vi att det var en bil som stog där med bara ena lyset på , usch det var läskigt jag trodde att den tänkte köra på oss , sen när vi kom fram till jordkällaren så var det utklädda läskiga personer där dom tog Sandra i till jordkällaren och vio var skit rädda och vi viste inte vad dom skulle gö med Sandra sen kom Sandra ut då frågade vi vad frågan var, det var " får jag chhans på dig ? " Sen fortsatt vi då gick vi ut på terängen vi skulle till ladan. då när vi va där inne började plankorna vi ghick på att skaka och så börjar dom banka på väggarna då blev vi jötte rädda . Sen var det en lapp som satt på borgen ( ett hinder  ) Då när vi kom dit var det skit läskiga spöken där som jagade oss och jag såg inte så bra ( det var ju mörkt ) Så jag sprang rakt in i stängslet ... Shit tänk om det  hade varit el på ! Men det var det inte sen så var det några fler men orkar inte skriva om alla det var iaf jätte läskigt, sen efter spökrundan var vi i huset klockan 01:09 oj juste innan spökrundan så kollade ci på en läskig film då på fönstrena höll dom på att knacka och sånt usch det var läbbigt. Men iaf tilbaka där jag var efter spökrundan så berättade vi mer spökhistorier och sånt sen när vi hade lagt oss allihopa så släcktes alla lampor ch så kom spökena igen fy vad läbbigt jag hoppade upp  i Sandras knä. sen hade jag svårt att sova för jag var rädd för jag sov i säb´ngen närmast brandtrappan så jag var rädd att dom skulle spöka men sen somnade jag klockan 04:00 ungefär sen vaknade jag 07:30 typ så fick vi städa äta frukost ocxh sen om vi vela fick vi åka hem men ist gick jag till stallet och då behövde dom hjälp med ridninge så hjälpte vi dom lite med att fyklla höpåsar och sen red vi... sen kom jag hem och så , jag red Jamaica förresten. Men aja bloggar mer sen hejdå//

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Irma Pettersson - 11 december 2012 14:35

Jag har bestämt mig och tänker fortsätta att blogga! :) Hoppas ni blir glada! Men nu så bär det snart iväg till valbo ska köpa en kamera i tidig julklapp och sen ska jag vel handla lite på www.hööks.se till mig och Gilmis!! <3 <3 ...

Av Irma Pettersson - 9 november 2012 08:38

Tjatja bloggen! Ska kanske sluta med bloggandet nu.. pgr av fler anledningar , men tänker inte ta bort bloggen så den finns alltid kvar om ni vill läsa... Hejdå //   ...

Av Irma Pettersson - 4 november 2012 21:44

Hejhej! Jag red Fjodor!! Det var kul... Men vart ingen galopp :( hon som red Lassi ville inte galoppera så det blev bara trav och skritt , men jag råka galoppera lite och Fjodor ville ej stanna men gick bra endå ;) Jag fick inte leda min lilla pruppg...

Av Irma Pettersson - 4 november 2012 09:00

www.Gilmar4ever.bloggplatsen.se vart det <3<3<3

Av Irma Pettersson - 4 november 2012 08:54

Nu hade jag tänkt mig att byta namn på bloggen det kommer bli www.irmaz.bloggplatsen.se eller www.gimariloveyou.bloggplatsen.se  vi får nog se ......   ...

Presentation


Hejhej! Jag heter Irma Pettersson och detta är min blogg! Jag är 11 år gammal.Jag bloggar om Hästar , kompisar ,skolan mitt liv helt enkelt. Hoppas ni gillar min blogg och läser den ofta. Skriv gärna frågor till mig // Irma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket är ditt favorit ämne i skolan?
 Matte
 Engelska
 Svenska
 Tyska/Franska/Spanska
 NO
 SO
 Slöjd
 Bild
 Musik
 Flera eller någon annan!?
 Om du valde " Flera eller någon annan!? " Så skriv i frågerutan vilken eller vilka! :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards